Är ditt varumärke redo att bli globalt?

09 June, 2022

E-Commerce Destinations e-Book

E-handelsmarknader runt om i världen erbjuder enorm potential för retailers som vill expandera sin verksamhet till nya destinationer och varje marknad är unik. Från leveranspreferenser till tull- och tullklarering; det är mycket att tänka på när man säljer i ett nytt land.

 

Fler människor än någonsin tidigare handlar online. E-handeln växer globalt i en värld som är allt mer sammankopplad och effekterna av händelser och trender i ett land märks ofta över hela världen.

För online retailers som är villiga att lägga ner tid och arbete finns det mycket att tjäna på att expandera sin verksamhet globalt. Asendia har många års erfarenhet av global e-handelslogistik och vi har sammanställt den här guiden för att ta hjälpa dig att ta ditt företag ut i  världen.

Är ditt varumärke redo för att bli globalt? - Ladda ner vår  checklista! 

 

 

Kraften i personlig anpassning: Ökad e-handelsförsäljning för företag inom…

I det livliga e-handelslandskapet har det aldrig varit viktigare att sticka ut och få kontakt med konsumenterna på en personlig nivå.

För företag inom…

Att omfamna den miljömedvetna konsumenten: Vägen till en hållbar skönhets-…

Miljömedvetenheten är högre än någonsin och skönhets- och kosmetikaindustrin står inför en omvälvande förändring.

Dagens Health & Beauty-konsumenter…

"Hållbarhet är inte valfritt": e-handelsexperter larmar om klimatåtgärder

Pressmeddelande 22 juli 2024, Paris | Asendia