Effektivisering av global e-handelslogistik inom mode och skönhet

19 April, 2021
Streamlining

E-Commerce Online Retail

Eftersom en stor förändring i köpvanor driver fler och fler konsumenter online kommer e-handlare inom mode, hälsa och skönhet att kunna dra nytta av detta. 

Onlineköp förutspås att utgöra 36% av den totala försäljningen inom mode 2022, medan hälsa och skönhet förväntas representera 23% av all global försäljning online 2025. Det är uppmuntrande siffror, men det betyder inte att det är dags för återförsäljare att ta foten av gasen. Med konsumenter som förväntar sig snabba, lättanvända, informativa och tillgängliga plattformar och tjänster blir det allt viktigare att erbjuda en smidig upplevelse och verkligen förstå vad som får dina kunder att köpa.

Varje land har sina egna regler och kulturella faktorer påverkar köpmönster. Men vilka är de viktigaste trenderna som påverkar de köpbeslut som konsumenterna fattar globalt? Från den digitala shoppingupplevelsen till globala skillnader och frakt till retur, ladda ner vår infographic idag för en ögonblicksbild byggd på insikter för e-handlare inom mode och skönhetsprodukter:

Ladda ner infografik CTA

Kraften i personlig anpassning: Ökad e-handelsförsäljning för företag inom…

I det livliga e-handelslandskapet har det aldrig varit viktigare att sticka ut och få kontakt med konsumenterna på en personlig nivå.

För företag inom…

Att omfamna den miljömedvetna konsumenten: Vägen till en hållbar skönhets-…

Miljömedvetenheten är högre än någonsin och skönhets- och kosmetikaindustrin står inför en omvälvande förändring.

Dagens Health & Beauty-konsumenter…

"Hållbarhet är inte valfritt": e-handelsexperter larmar om klimatåtgärder

Pressmeddelande 22 juli 2024, Paris | Asendia