Eftersom en stor förändring i köpvanor driver fler och fler konsumenter online kommer e-handlare inom mode, hälsa och skönhet att kunna dra nytta av detta.
Onlineköp förutspås att utgöra 36% av den totala försäljningen inom mode 2022, medan hälsa och skönhet förväntas representera 23% av all global försäljning online 2025. Det är uppmuntrande siffror, men det betyder inte att det är dags för återförsäljare att ta foten av gasen. Med konsumenter som förväntar sig snabba, lättanvända, informativa och tillgängliga plattformar och tjänster blir det allt viktigare att erbjuda en smidig upplevelse och verkligen förstå vad som får dina kunder att köpa.
Varje land har sina egna regler och kulturella faktorer påverkar köpmönster. Men vilka är de viktigaste trenderna som påverkar de köpbeslut som konsumenterna fattar globalt? Från den digitala shoppingupplevelsen till globala skillnader och frakt till retur, ladda ner vår infographic idag för en ögonblicksbild byggd på insikter för e-handlare inom mode och skönhetsprodukter: