I samarbete med Asendia har RetailX publicerat rapporten "Global E-commerce Report 2022", en djupgående analys av varje regions betydande e-handelsmarknader.
Vår rapport analyserar den globala e-handeln, zoomar in på 35 olika marknader och bedömer var och en ur ett kommersiellt perspektiv med mer än 130 sidor av exklusiv branschinsikt: inklusive 350+ diagram, marknadsledande analyser och fallstudier.
2022 var ett år med stora förändringar inom den globala makroekonomin. Rysslands invasion av Ukraina i februari var en enorm komponent i detta som bidrog till en sorts negativ multiplikatoreffekt. Ekonomier och företag som redan hade drabbats av Covid-19 och efterföljande problem med leveranskedjan/logistiken fick nu också brottas med en topp i energipriserna.
Rapporten utforskar i detalj det aktuella läget för e-handeln i Afrika, Asien, Europa, Mellanöstern, Nordamerika och Sydamerika. Den belyser infrastruktur, tillgång till internet och gränsöverskridande handel samt utforskar vad och var kunder i varje land köper från.
Vidare reflekterar Renaud Marlière, Asendias Chief Business Development Director, över det kommande året och de utmaningar och möjligheter det kommer att medföra. Han ger praktiska råd till befintliga e-handlare som vill expandera internationellt.
Som partners är vi glada över att kunna erbjuda dig hela rapporten, värd 999 € gratis.
För alla retailers – här kan du ladda ner rapporten