Allt du behöver veta om global e-handel

24 February, 2023

E-Commerce Destinations

I samarbete med Asendia har RetailX publicerat rapporten "Global E-commerce Report 2022", en djupgående analys av varje regions betydande e-handelsmarknader.

Vår rapport analyserar den globala e-handeln, zoomar in på 35 olika marknader och bedömer var och en ur ett kommersiellt perspektiv med mer än 130 sidor av exklusiv branschinsikt: inklusive 350+ diagram, marknadsledande analyser och fallstudier. 

Download the Global E-commerce Report 2022


2022 var ett år med stora förändringar inom den globala makroekonomin. Rysslands invasion av Ukraina i februari var en enorm komponent i detta som bidrog till en sorts negativ multiplikatoreffekt. Ekonomier och företag som redan hade drabbats av Covid-19 och efterföljande problem med leveranskedjan/logistiken fick nu också brottas med en topp i energipriserna.

Rapporten utforskar i detalj det aktuella läget för e-handeln i Afrika, Asien, Europa, Mellanöstern, Nordamerika och Sydamerika. Den belyser infrastruktur, tillgång till internet och gränsöverskridande handel samt utforskar vad och var kunder i varje land köper från.

Vidare reflekterar Renaud Marlière, Asendias Chief Business Development Director, över det kommande året och de utmaningar och möjligheter det kommer att medföra. Han ger praktiska råd till befintliga e-handlare som vill expandera internationellt.

Som partners är vi glada över att kunna erbjuda dig hela rapporten, värd 999 € gratis.

 

För alla retailers – här kan du ladda ner rapporten

New call-to-action

 

New call-to-action

Kraften i personlig anpassning: Ökad e-handelsförsäljning för företag inom…

I det livliga e-handelslandskapet har det aldrig varit viktigare att sticka ut och få kontakt med konsumenterna på en personlig nivå.

För företag inom…

Att omfamna den miljömedvetna konsumenten: Vägen till en hållbar skönhets-…

Miljömedvetenheten är högre än någonsin och skönhets- och kosmetikaindustrin står inför en omvälvande förändring.

Dagens Health & Beauty-konsumenter…

"Hållbarhet är inte valfritt": e-handelsexperter larmar om klimatåtgärder

Pressmeddelande 22 juli 2024, Paris | Asendia