Låt oss introducera e-PAQ – en ny distributionstjänst för internationell e-handel

06 January, 2021

E-Commerce

I januari 2021 lanserade Asendia en global e-handelslösning - e-PAQ by Asendia - för att hjälpa online retailers som vill öka sin försäljning över hela världen.

e-PAQ är den perfekta leveranslösningen för både små och stora varumärken och nätbutiker. 

e-PAQ Produkter

Men en ny fräsch look och med nytt namn är e-PAQ unikt på den globala marknaden. Men skillnaderna är mer än bara kosmetiska. Vi har gjort research med Asendia kunder över hela världen och tittat brett på hela den globala e-handelsmarknaden för att ta fram ett e-PAQ range som är enkelt och smidigt att använda. Med hjälp av e-PAQ har retailers och konsumenter bättre kontroll på priser, leveranstider, tull och spårning av paketen. 

e-PAQ Returer

För online retailers som skickar paket till utlandet är returprocessen ofta lite besvärlig. Vi vet att kunderna väljer bort nätbutiker med krånglig returhantering. 

Asendia har därför tagit fram e-PAQ Returns, en pålitlig och kostnadseffektiv returtjänst. 

e-PAQ – så möter vi morgondagens behov på den globala e-handels-marknaden 

Trots stentuff konkurrens boomar den globala näthandeln. Det innebär stora möjligheter för e-tailers att öka sin onlineförsäljning.

E-handel stod för 14,1 % av global retailförsäljning under 2019 och Statista förutspår att de här siffrorna kommer att växa till  22% till 2023. År 2040 förväntas 95% av alla köp göras online. 

COVID-19 har inte ruckat nämnvärt på detta. Snarare tvärtom.  Lockdowns och restriktioner har gjort att många har valt att handla på nätet, även de som tidigare har valt fysiska butiker. Forskning gjord av First Insight visar på en stor ökning av "boomers" (i ålder 56 – 74 år) som har börjat handla online, från 8 % i februari till hela  34 % i slutet på mars. 

e-PAQ togs inte fram som ett svar på COVID-19, men timingen har visat sig vara väldigt passande; det gör e-handel snabbare, enklare och hjälper dig som e-handlare att tillgodose dina kunders ökade behov.  

e-PAQ – hållbarhet inom e-handeln

Hållbarhet är numer en självklarhet för oss inom e-handeln, eller det borde åtminstone vara det. Konsumenter vill kunna välja gröna leveransalternativ. Forskning gjord av Doddle visar att  77% av dem som shoppar online bryr sig väldigt mycket om miljön när de tänker på hur de får sina paket levererade. 56% av konsumenterna mellan 18 och 24 år väljer att handla hos en konkurrent om de erbjuder ett miljövänligt alternativ. 

Med e-PAQ har Asendia synkat leveransalternativen med sin miljöpolicy.  Paket till Frankrike och Schweiz är 100% klimatneutrala när de skickas direkt i La Postes eller Swiss Posts nätverk. Dessutom är alla Asendias pakettransporter inom och från Europa klimatkompenserade. Asendia har lagt ribban högt när det gäller hållbarhet och vi arbetar hela tiden för att bli ännu bättre.

Retailers som vill kunna erbjuda miljövänliga alternativ och minska sitt klimatavtryck väljer e-PAQ.

 

Varför e-PAQ?

Öka din globala försäljning: Asendia kombinerar global expertis med lokal kännedom när det gäller leverans och distribution. 

  • 200+ destinationer över hela världen
  • Mångsidig tull- och deklarationshantering
  • Ökar försäljningen med bättre leverans upplevelse

Färre klagomål och förfrågningar: På Asendia strävar vi efter att ge en högkvalitativ leveransupplevelse med varje paket vi skickar. Med e-PAQ´s tjänster hjälper vi e-tailers med nöjda kunder som har färre klagomål och som kommer tillbaka igen och igen.  

  • Optimerad spårning hjälper till att hantera kundens förväntningar (82% av e-shoppers vill ha spårning genom hela leveransen.)

Spara tid och pengar: med e-PAQ finns det alltid en tjänst som passar. Antingen du skickar varor med lågt värde till grannlandet eller dyrare varor till andra sidan jordklotet erbjuder e-PAQ kostnadseffektiva lösningar. Enkelt att använda och pålitligt - e-PAQ ser till att du tjänar både tid och pengar. 

e-PAQ by Asendia hjälper dig att växa internationellt.

 

New call-to-action

 

Kraften i personlig anpassning: Ökad e-handelsförsäljning för företag inom…

I det livliga e-handelslandskapet har det aldrig varit viktigare att sticka ut och få kontakt med konsumenterna på en personlig nivå.

För företag inom…

Att omfamna den miljömedvetna konsumenten: Vägen till en hållbar skönhets-…

Miljömedvetenheten är högre än någonsin och skönhets- och kosmetikaindustrin står inför en omvälvande förändring.

Dagens Health & Beauty-konsumenter…

"Hållbarhet är inte valfritt": e-handelsexperter larmar om klimatåtgärder

Pressmeddelande 22 juli 2024, Paris | Asendia