The Entertainer

The Entertainer valde Asendia för våra Goods pakettjänster med Standard och Premium alternativ.

Om Kunden

The Entertainer är den största oberoende leksaksbutikkedjan i Storbritannien med över 100 butiker på de bästa adresserna. Deras e-handel växer snabbt över hela Europa. De valde Asendia för våra Goods pakettjänster med Standard och Premium alternativ.

The Entertainer Case Study

 


Som en av de största leksaksbutikkedjorna i Storbritannien med i snitt en nyöppnad butik varje månad har företaget tydliga värdegrunder: :

  • En fast del av överskottet går till välgörande ändamål via stiftelsen The Grant Foundation, namngiven efter dess grundare
  • De har stängt på söndagar och säljer bara leksaker med äkta lekvärde
  • De lägger mycket kraft på återvinning

The Entertainers butiker visar god lönsamhet och de har samtidigt en snabbt växande multichannel organisation – 20 % av den totala omsättningen kommer numer från deras hemsida, www.thetoyshop.com. I tillägg till de växande marknaderna Frankrike och Tyskland planerar företaget att utvidga till fler länder i Europa, både åt öst och väst, genom sin e-handel.

 

Utmaningen

The Entertainer inledde sitt arbete med Asendia redan 2012. Nu behöver de effektiva fulfilmenttjänster för sina kunder i Frankrike, för vilka de vill uppfattas som lokala. Eftersom The Entertainer bedriver en säsongsbetonad handel, ville de ha större kontroll på logistiken under högsäsong.

 

Lösningen

Asendia offererade Priority Mail och Colissimo, en fransk paketjänst. Colissimo är den marknadsledande paketlösningen i Frankrike och den tillhandahålls av La Poste, ett av Asendias moderbolag.

Asendia hanterar hela distributionen av spårbara och icke spårbara tjänster till deras franska kunder. Colissimo har ett antal distributionstjänster som är ett ”must have” i Frankrike och det är ett välkänt varumärke. The Entertainer upplever nu färre reklamationer, de har nöjdare kunder och nu tittar de även på andra tjänster hos Asendia. Vi arbetar nära The Entertainer under högsäsong och förser dem med en specialanpassad upphämtningsplan för att möta deras behov.

 

Våra lösningar gör din e-handel över gränserna enkel och tillförlitlig, vi stöttar din orderhantering, din webbutik och din internationella leverans.

 

 

AsendiaInsightsLogo

22 oktober, 2024
Kraften i personlig anpassning: Ökad e-handelsförsäljning för företag…

I det livliga e-handelslandskapet har det aldrig varit viktigare att sticka ut och få kontakt med konsumenterna på en personlig nivå.

För…

15 oktober, 2024
Att omfamna den miljömedvetna konsumenten: Vägen till en hållbar…

Miljömedvetenheten är högre än någonsin och skönhets- och kosmetikaindustrin står inför en omvälvande förändring.

Dagens Health & Beauty…

4 oktober, 2024
"Hållbarhet är inte valfritt": e-handelsexperter larmar om…

Pressmeddelande 22 juli 2024, Paris | Asendia