Infographic: Leveraging Returns to Unlock Global Loyalty
The crucial role of Returns in shaping Consumer Behavior and Loyalty on a Global Scale.
Our recent Global Voices survey, encompassing over…
“70% av dem som shoppar online kollar upp butikernas returpolicy innan de handlar”
e-PAQ Returns förenar teknologi och logistik för att på bästa sätt ge dig som e-handlare en kraftfull returlösning för dina kunder.
Paketet skannas: Paketet skannas av Asendia och spårningsstatus uppdateras.
Status: retur mottagen
Avisering: "kund x, vi har tagit emot din retur. Din återbetalning är föremål för granskning och godkännande hos "e-butik x" (på/av alternativ i e-butikens konfiguration)
Om tilläggstjänst har valts tillkommer steg som inspektion och gradering av den returnerade varan.
Avisering: vi har hanterat din retur. Se status nedan (på/av val i e-butikens konfiguration)
E-handlaren kan hantera returen
Avisering: vi har hanterat din retur. Se status nedan (på/av inställning i e-butikens konfiguration).
Status: Avvisad ELLER godkänd
Retursedel tillagd
Efter konsolidering fästs en generisk returetikett på paketet med det ursprungliga ordernumret och returnumret
Returen är slutförd
Paketen konsolideras, manifesteras och skickas tillbaka till återförsäljarens valda adress - eller så väljer återförsäljaren en tilläggslösning.
Data insights och return detaljer är synliga på i Returns Management Platform.
Mjukvara inkluderad: Vår varumärkesanpassade och konfigurerbara portal för kundreturer och vår portal för returhantering för e-handlare, inklusive rapporteringsfunktioner.
E-handlarens Val: Returer betalda av e-handlare eller kund.
First-mile alternativ: Vårt omfattande transportörnätverk inkluderar lokala tjänster - leverans till avlämningsställen.
Returcenter: Med hjälp av vår programvara skannar vi in försändelsen, kontrollerar innehållet, konsoliderar och förbereder försändelserna för nästa steg.
Final-mile alternativ: Vi tillhandahåller returtransport, exportmanifest och deklaration.
E-PAQ Returns erbjuder ytterligare lösningar som stödjer dig som e-handlare. Vi bygger dem skräddarsydda utifrån dina krav. Lyssna med oss för mer information om något av nedanstående.
Anslutning: Integrera med plattformen via API för att använda din befintliga portal.
Inspektion och gradering: Varor inspekteras och graderas vid retur.
Tullalternativ: Möjliggör duty drawback och Returned Goods Relief.
Vill du inte ha tillbaka dina returer? Certifierad destruktion av varor, återvinning/återförsäljning/bort-skänkning av varor. Likvidationstjänster.
Vi har ett stort nätverk av first-mile partners runt om i världen som tillhandahåller säkra, snabba och kosteffektiva tjänster för både nationella och internationalla returer.
Med valfria spårningsmeddelanden i realtid och automatiserad kommunikation kan kunderna hålla sig uppdaterade om hur långt återbetalningen har kommit, vilket minskar antalet förfrågningar till kundtjänst.
Allt fler konsumenter letar efter hållbara fraktmetoder när de handlar online. Med e-PAQ Returns kan du erbjuda dina kunder 100% koldioxidneutrala returer som kompenseras av Asendia.
Vart du än vill att dina varor ska returneras kan Asendia leverera. Våra tilläggslösningar gör det möjligt för e-handlare att välja mellan olika leveransställen, skicka vidare inom landet eller till EU. Destruktion, återförsäljning, återvinning, donation och likvidation kan också göras tillgängliga.
Få insikter om kundbeteenden och hantera returer i realtid med en returportal som påminner dig om att göra ombeställningar, utfärda återbetalningar och mycket mer.
e-PAQ Returns hanterar återexport. Våra tilläggslösningar omfattar en rad tjänster som återimport av varor till ett tullager, duty drawback och Returned Goods Relief.
Få tillbaka dina produkter till ditt lager eller till hyllan snabbare, så att de är redo att säljas igen.
Duis commodo ullamcorper aliquet. Aenean rhoncus ultrices lectus. Sed ex sapien, rhoncus in placerat quis, euismod nec ante. Aliquam nibh libero, auctor in ante in, viverra imperdiet ipsum.
Hatstore needed a bespoke logistics solution that understood Swiss customers’ preference for seeing all costs at checkout, including Swiss VAT and duties. Asendia and Swiss Post worked together to provide exactly what the company needed.
Hatstore needed a bespoke logistics solution that understood Swiss customers’ preference for seeing all costs at checkout, including Swiss VAT and duties. Asendia and Swiss Post worked together to provide exactly what the company needed.
Hatstore needed a bespoke logistics solution that understood Swiss customers’ preference for seeing all costs at checkout, including Swiss VAT and duties. Asendia and Swiss Post worked together to provide exactly what the company needed.
Nunc aliquam, odio ut tristique rhoncus, justo ipsum aliquet urna.
Put some clear and concise content in here. Keep your reader in mind. What are they trying to do? What are they hoping to learn? Why are they reading this? Help them out and use the tone and voice of your organization.
Put some clear and concise content in here. Keep your reader in mind. What are they trying to do? What are they hoping to learn? Why are they reading this? Help them out and use the tone and voice of your organization.
Put some clear and concise content in here. Keep your reader in mind. What are they trying to do? What are they hoping to learn? Why are they reading this? Help them out and use the tone and voice of your organization.
Som en av de största globala logistikleverantörerna vet vi att det att skydda vår planet kommer först.
Sedan januari 2022 har Asendia varit 100 % koldioxidneutralt genom att kompensera för alla våra internationella och lokala transportutsläpp, inklusive de från våra partners på first och last mile. Nu vill vi gå ännu längre och kommer därför att ansluta oss till det välkända initiativet Science-Based Target (SBTi) och förbinda oss att sätta upp vetenskapligt baserade mål före utgången av 2024.
Our recent Global Voices survey, encompassing over…
© 2024 Asendia Management SAS
© 2024 Asendia Management SAS