Mask Group 1@2x

End-to-end Returlösningar

Värdefulla insikter om leveranskedjan och problemfria återbetalningslösningar, allt smidigt till hands för e-handlare.

Uppdateringar i realtid.

Effektivt.

Enkelt.

Globalt.

Pålitligt.

 

Kontakta oss

Därför bör du fokusera på returer

Antalet returer inom e-handeln ökar för varje år och det i sin tur medför en komplex och dyr hantering för e-handlarna. Dessutom är det en belastning på vår miljö. 

 

 

Group 10972@2x

“70% av dem som shoppar online kollar upp butikernas returpolicy innan de handlar”

Varför välja e-PAQ Returns?

e-PAQ Returns förenar teknologi och logistik för att på bästa sätt ge dig som e-handlare en kraftfull returlösning för dina kunder.

En sömlös upplevelse designad för just din verksamhet. 

En sömlös returupplevelse

Returnerat paket tas emot på ett Asendia Returcenter 

Paketet skannas: Paketet skannas av Asendia och spårningsstatus uppdateras.

Status: retur mottagen

Avisering: "kund x, vi har tagit emot din retur. Din återbetalning är föremål för granskning och godkännande hos "e-butik x" (på/av alternativ i e-butikens konfiguration)

shutterstock_272975228_screen@2x

Innehållskontroll gjord

Om tilläggstjänst har valts tillkommer steg som inspektion och gradering av den returnerade varan. 

Avisering: vi har hanterat din retur. Se status nedan (på/av val i e-butikens konfiguration)

Return content check

Returen är godkänd eller avvisad

E-handlaren kan hantera returen

Avisering: vi har hanterat din retur. Se status nedan (på/av inställning i e-butikens konfiguration). 

Status: Avvisad ELLER godkänd

Accepted or rejected

Final-mile preparation

Retursedel tillagd

Efter konsolidering fästs en generisk returetikett på paketet med det ursprungliga ordernumret och returnumret

Final mile preparation

Final-mile gjord

Returen är slutförd


Paketen konsolideras, manifesteras och skickas tillbaka till återförsäljarens valda adress - eller så väljer återförsäljaren en tilläggslösning.

Data insights och return detaljer är synliga på i Returns Management Platform.

final mile injected

Nyttjar Asendias globala logistiknätverk.

e-PAQ Returns levererar:

tick-icon
Group 10858@2x
Enkelt att använda
En smidig returlösning med en intuitiv onlineportal för kunder och e-handlare
tick-icon
Group 10861@2x
Förbättrade lösningar
En bättre returupplevelse för dina kunder
tick-icon
Group 10863@2x
Uppdateringar i realtid
Live tracking, scanning, inspektion och gradering gör det enklare att hantera återbetalningar.
tick-icon
Image 11@2x
Individanpassat
En personlig instrumentpanel för returhantering, rapportering och information
tick-icon
Group 10865@2x
Internationell erfarenhet
Tullexpertis över hela världen som hjälper e-handlare att öka lönsamheten
tick-icon
Group 10866@2x-1
Kostnadseffektivt
Smart processhantering, konsolidering och routing för ökad kostnadseffektivitet

Se hur e-PAQ Returns kan gynna ditt företag

Mask Group 13@2x

Standardlösning

Mjukvara inkluderad: Vår varumärkesanpassade och konfigurerbara portal för kundreturer och vår portal för returhantering för e-handlare, inklusive rapporteringsfunktioner.

E-handlarens Val: Returer betalda av e-handlare eller kund.

First-mile alternativ: Vårt  omfattande transportörnätverk inkluderar lokala tjänster - leverans till avlämningsställen.

Returcenter: Med hjälp av vår programvara skannar vi in försändelsen, kontrollerar innehållet, konsoliderar och förbereder försändelserna för nästa steg.

Final-mile alternativ: Vi tillhandahåller returtransport, exportmanifest och deklaration.

Tilläggslösning

E-PAQ Returns erbjuder ytterligare lösningar som stödjer dig som e-handlare. Vi bygger dem skräddarsydda utifrån dina krav. Lyssna med oss för mer information om något av nedanstående.

Anslutning: Integrera med plattformen via API för att använda din befintliga portal.

Inspektion och gradering: Varor inspekteras och graderas vid retur.

Tullalternativ: Möjliggör duty drawback och Returned Goods Relief.  

Vill du inte ha tillbaka dina returer? Certifierad destruktion av varor, återvinning/återförsäljning/bort-skänkning av varor. Likvidationstjänster.

Group 10920@2x-1

 

Se hur e-PAQ Returns kan främja din affär

Mask Group 10396@2x

Tillgång till vårt globala logistiknätverk

Vi har ett stort nätverk av first-mile partners runt om i världen som tillhandahåller säkra, snabba och kosteffektiva tjänster för både nationella och internationalla returer.  

1. Access our global logistics network-1

Kundkommunikation 

Med valfria spårningsmeddelanden i realtid och automatiserad kommunikation kan kunderna hålla sig uppdaterade om hur långt återbetalningen har kommit, vilket minskar antalet förfrågningar till kundtjänst.

shopping

Hållbara lösningar

Allt fler konsumenter letar efter hållbara fraktmetoder när de handlar online. Med e-PAQ Returns kan du erbjuda dina kunder 100% koldioxidneutrala returer som kompenseras av Asendia.

3. Sustainable solutions-1

Flexibla returställen

Vart du än vill att dina varor ska returneras kan Asendia leverera. Våra tilläggslösningar gör det möjligt för e-handlare att välja mellan olika leveransställen, skicka vidare inom landet eller till EU. Destruktion, återförsäljning, återvinning, donation och likvidation kan också göras tillgängliga.

4. Flexible return locations-1

Insikter om kundbeteenden

Få insikter om kundbeteenden och hantera returer i realtid med en returportal som påminner dig om att göra ombeställningar, utfärda återbetalningar och mycket mer.

5. Insights of return behaviour-1

Tullexpertis

e-PAQ Returns hanterar återexport. Våra tilläggslösningar omfattar en rad tjänster som återimport av varor till ett tullager, duty drawback och Returned Goods Relief.

6. Custom experts

Effektiv återförsäljning

Få tillbaka dina produkter till ditt lager eller till hyllan snabbare, så att de är redo att säljas igen.

7. Efficient resell-1

Lorem ipsum dolor sit amet

Duis commodo ullamcorper aliquet. Aenean rhoncus ultrices lectus. Sed ex sapien, rhoncus in placerat quis, euismod nec ante. Aliquam nibh libero, auctor in ante in, viverra imperdiet ipsum. 

Component 2 – 1

Hatstore needed a bespoke logistics solution that understood Swiss customers’ preference for seeing all costs at checkout, including Swiss VAT and duties. Asendia and Swiss Post worked together to provide exactly what the company needed.

Read more

Mask Group 10395

Component 2 – 1

Hatstore needed a bespoke logistics solution that understood Swiss customers’ preference for seeing all costs at checkout, including Swiss VAT and duties. Asendia and Swiss Post worked together to provide exactly what the company needed.

Read more

Mask Group 10395

Component 2 – 1

Hatstore needed a bespoke logistics solution that understood Swiss customers’ preference for seeing all costs at checkout, including Swiss VAT and duties. Asendia and Swiss Post worked together to provide exactly what the company needed.

Read more

Mask Group 10395

Nunc aliquam, odio ut tristique rhoncus, justo ipsum aliquet urna.

Frequently asked questions

Put some clear and concise content in here. Keep your reader in mind. What are they trying to do? What are they hoping to learn? Why are they reading this? Help them out and use the tone and voice of your organization.

Put some clear and concise content in here. Keep your reader in mind. What are they trying to do? What are they hoping to learn? Why are they reading this? Help them out and use the tone and voice of your organization.

Put some clear and concise content in here. Keep your reader in mind. What are they trying to do? What are they hoping to learn? Why are they reading this? Help them out and use the tone and voice of your organization.

Screenshot 2024-03-15 at 14.46.18@2x

Image 70@2x

Vi är stolta över att kunna erbjuda 100 % koldioxidneutrala lösningar genom klimatkompensation

Som en av de största globala logistikleverantörerna vet vi att det att skydda vår planet kommer först.

Sedan januari 2022 har Asendia varit 100 % koldioxidneutralt genom att kompensera för alla våra internationella och lokala transportutsläpp, inklusive de från våra partners på first och last mile. Nu vill vi gå ännu längre och kommer därför att ansluta oss till det välkända initiativet Science-Based Target (SBTi) och förbinda oss att sätta upp vetenskapligt baserade mål före utgången av 2024.

Läs mer om vårt hållbarhetsarbete

Mask Group 10399@2x
Path 17257@2x

Distributionstjänster

Våra paketlösningar är framtagna för e-handlare som säljer över gränser. Optimera dina leveranskostnader och förbättra dina kunders shoppingupplevelse. 

Läs mer om våra e-PAQ lösningar

AsendiaInsightsLogo
19 juni, 2024
Infographic: Leveraging Returns to Unlock Global Loyalty

The crucial role of Returns in shaping Consumer Behavior and Loyalty on a Global Scale.

Our recent Global Voices survey, encompassing over…

22 april, 2024
Returns opportunities for retailers

Returns are an inevitable part of e-commerce, and while they might be viewed as a cost and operational challenge, savvy retailers recognize…

22 april, 2024
To charge or not to charge for returns

With free returns proving too costly for many retailers, is it time to start charging customers for the privilege?

Online shoppers have…

För att diskutera hur en heltäckande returlösning kan hjälpa dig att spara tid, öka vinsten och vinna nya kunder, kontakta Asendia idag och hitta rätt e-PAQ returtjänst för just din verksamhet.

 

Kontakta oss