Hatstore

Hatstore har använt Asendias e-PAQ Select Mailbox Plus produkt sedan 2019, för destination Schweiz. Asendias gedigna kunskap om den schweiziska marknaden ger Hatstores kunder den bästa leveransupplevelsen.  

Om Hatstore

Hatstore är en butik på nätet som säljer mössor och kepsar. Med över 5000 olika modeller att erbjuda finns något för alla. Hatstore grundades 2011 och har sedan dess gjort en resa i snabb takt. Från att ha fått rum med hela verksamheten på 10 kvm så har de idag lokaler på över 1000 kvm. Hatstore har onlinebutiker i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Tyskland, Frankrike, Spanien, Storbritannien och Nederländerna. Tiotusentals kunder har redan valt Hatstore och antalet nya kunder ökar med flera hundra varje dag. 

Webbsida: hatstoreworld.com

 

 

hatstore_case_study_withlogo_600x450

 


Utmaningen

Hatstore letade efter en skräddarsydd lösning för sina schweiziska kunder, med vetskapen att det är en krävande marknad med speciella tullregler. För att lyckas i Schweiz insåg Hatstore att de var tvungna att inkludera alla kostnader, inkl. moms och skatter, redan i utcheckningen så att kunderna inte skulle bli överraskade av tilläggskostnader vid leverans.

 

Lösningen

  • Hatstore har använt Asendias e-PAQ Select Mailbox Plus produkt sedan 2019, för destination Schweiz.
  • Eftersom Schweiz är en av Asendias hemmamarknader har de den kunskap och information om den schweiziska marknaden som krävs och inte minst kan de erbjuda den viktiga final mile distributionen som "the local hero”.
  • Hatstore valde Asendias e-PAQ Select produkt för att kunna erbjuda det bästa till sina schweiziska kunder. 

e-PAQ_Select

 

Quote Top White

 

Schweiz kan tyckas vara en knepig marknad att skicka paket till och inom e-handeln letar vi alltid efter enkla och smarta lösningar.  Det är här Asendia kan hjälpa oss. De känner till den krävande schweiziska marknaden och de schweiziska konsumenterna.  
Quote Bottom White
 

AsendiaInsightsLogo

22 oktober, 2024
Kraften i personlig anpassning: Ökad e-handelsförsäljning för företag…

I det livliga e-handelslandskapet har det aldrig varit viktigare att sticka ut och få kontakt med konsumenterna på en personlig nivå.

För…

15 oktober, 2024
Att omfamna den miljömedvetna konsumenten: Vägen till en hållbar…

Miljömedvetenheten är högre än någonsin och skönhets- och kosmetikaindustrin står inför en omvälvande förändring.

Dagens Health & Beauty…

4 oktober, 2024
"Hållbarhet är inte valfritt": e-handelsexperter larmar om…

Pressmeddelande 22 juli 2024, Paris | Asendia