NA-KD

NA-KD är ett av Europas 20 snabbast växande företag med nya försäljningsrekord varje månad. De anses vara en av de främsta inom fashion och e-handel. Att hitta en partner som Asendia som känner de lokala marknaderna var viktigt för deras framgång. 

Om NA-KD

NA-KD föddes 2015 i Sverige och har sedan dess tagit modevärlden med storm. De vill visa att kläder kan vara både prisvärda och trendiga. De arbetar i nära samarbete med brand ambassadors och content creators över hela världen och NA-KD strävar ständigt efter att vara uppdaterade med de senaste trenderna genom alla sina kanaler.  

Webbsida: www.na-kd.com

NA-KD_DETAIL_resized

 


 

Utmaningen

NA-KD vet att de lokala marknaderna runt om i världen har olika behov och krav och att "the final mile" är minst lika viktig som resten av resan. De ville hitta en partner som har kunskap om olika kulturer och shoppingbeteenden, men som också är kostnadseffektiv och pålitlig. 

 

Lösningen

NA-KD har använt Asendias B2C tjänst sedan 2018. När NA-KD expanderade till den franska marknaden efterfrågade de en marknadsledande B2C lösning för att möta fransmännens krav på leverans.

När Asendia visade sig leva upp till förväntningarna NA-KD hade på Frankrike, gav de dem ännu en nyckelmarknad; Schweiz. Här har Asendia sålt sin unika hybridlösning för final mile distribution.

NA-KD valde Asendias e-PAQ Select tjänst för bästa möjliga leverans hela vägen till slutkund, med end-to-end tracking under hela resan. 

e-PAQ_Select

 

Quote Top White

 

Asendia lägger till den lokala e-handelsexpertisen, vilket är så viktigt eftersom alla marknader är lokala. Genom att känna till olika marknadsbehov bidrar de till den totala leveransupplevelsen för NA-KDs kunder och våra tillväxtsiffror för Asendia-destinationerna talar för sig själva.

Quote Bottom White
 

AsendiaInsightsLogo

22 oktober, 2024
Kraften i personlig anpassning: Ökad e-handelsförsäljning för företag…

I det livliga e-handelslandskapet har det aldrig varit viktigare att sticka ut och få kontakt med konsumenterna på en personlig nivå.

För…

15 oktober, 2024
Att omfamna den miljömedvetna konsumenten: Vägen till en hållbar…

Miljömedvetenheten är högre än någonsin och skönhets- och kosmetikaindustrin står inför en omvälvande förändring.

Dagens Health & Beauty…

4 oktober, 2024
"Hållbarhet är inte valfritt": e-handelsexperter larmar om…

Pressmeddelande 22 juli 2024, Paris | Asendia