Vi berättar gärna mer om olika möjligheter och hur vi anpassar systemen efter dina behov.
Asendia Shipping, vår leveransplattform med flera transportföretag, gör det enkelt och effektivt att komma åt alla leveransalternativ runt om i världen. Du väljer dina tjänster och de länder du vill skicka till och får rätt etikett för varje paket.
Vi sorterar och hanterar sedan dina paket i vårt distributionscenter och gör dem redo för nästa del av resan med flyg eller lastbil, så att de går genom ev. tull på ett smidigt sätt och når vår leveranspartner i destinationslandet.
Hantera alla dina varubrev och paket på ett och samma ställe oavsett tjänst, format eller destination | |
Skapa, editera och printa adressetiketter bulkvis eller individuellt | |
Tillgång till alla Asendias lösningar för leverans över hela världen eller för vissa utvalda länder | |
Integreras med dina system och verktyg som exempelvis Metapack | |
Hanterar tulldokument och data transfer | |
Processar försändelser upp till 30 kg | |
I enlighet med GDPR |
Asendia Tracking är vår helintegrerade spårningsplattform som erbjuder både leverantörs- och slutkundsvisningar.
För dig som e-handlare fungerar det sömlöst med dina befintliga system, vilket ger dig full transparens för alla dina paket,
med anpassningsbara rapporter och komplett uppdaterad spårningsinformation. För dina kunder finns plattformen tillgänglig på flera språk som
ger dem uppdateringar i realtid av sina paket.
All spårningsinformation på ett ställe
|
|
Leverantörsvyn visar mer detaljerad information om var försändelsen befinner sig
|
|
Dina kunder kan kontakta Asendia eller vår final mile partner direkt för att spåra paket och få svar snabbare
|
|
Flera olika sökmöjligheter för ökad effektivitet
|
|
Inställningar på många olika språk | |
Kundvyn visar hela pakets resa | |
Aviseringar på kundens eget språk | |
Anpassade rapporter för dina specifika behov |
Att sälja via olika försäljningskanaler ger större möjligheter att växa ditt företag, men det kan också innebära ökad administration och hantering av dina varubrev och försändelser.
Lösningen är Asendia Connect. Med denna plattform kan du skriva ut fraktetiketter för alla Asendias pakettjänster, ha full koll på dina leveranser och hantera e-postaviseringar från ett och samma ställe.
Integrationen är enkel och snabb med ett användarvänligt gränssnitt och snabb support. Vi har utvecklat den i samarbete med ShippyPro som används av mer än 10 000 återförsäljare.
Läs mer om Asendia Connect här.
Beroende på destination och dina individuella affärsbehov kan vi erbjuda både Delivered Duty Paid (DDP) och Delivered Duty Unpaid tjänster (DDU).
Väljer du DDP så levereras paketen till dina kunder och eventuell tull och skatt faktureras tillbaka till dig. Du kan inkludera dessa kostnader i dina försäljningspriser och dina kunder ser då det totala priset när de checkar ut. Det blir alltså inga överraskande extra kostnader när paketet anländer.
Med DDU betalar kunderna själva tull, skatt och ev. avgifter genom vår portal. De kan också ladda upp sina tull-ID om det är ett krav.
Vårt papperslösa system erbjuder tidig anmälan till lokala tullkontor när föremål är i transit, vilket minskar risken för förseningar.
Vi gör att du snabbt kan se vilka beställningar som väntar på kundåtgärder eller tullgodkännande.
Paket kan hållas kvar under ID-uppladdning och medan tullbetalningar samlas in. Om kunden inte utför detta finns det heller inga returer att hantera.
Snabb och enkel process | |
Anpassade emails till dina kunder med din branding och logga | |
Flera betalningsalternativ inkl. PayPal | |
Alla kundtjänstförfrågningar är spårbara | |
Paket med obetalda avgifter returneras efter 30 dagar |
© 2024 Asendia Management SAS
© 2024 Asendia Management SAS