Kraften i personlig anpassning: Ökad e-handelsförsäljning för företag…
I det livliga e-handelslandskapet har det aldrig varit viktigare att sticka ut och få kontakt med konsumenterna på en personlig nivå.
För…
Kunder runt om i världen har allt högre förväntningar när det gäller leveranser för köp online. På en starkt konkurrensutsatt marknad är det mycket viktigt för e-handlare att uppfylla förväntningarna. Men att göra det kan vara komplicerat och tidskrävande. För att hjälpa till erbjuder Asendia automatisering av en rad smarta funktioner, inklusive etikett- och returetikettutskrifter, detaljerade digitala rapporter, enkel fakturering, bulkspårning, fraktkalkyler samt mycket mer.
Kort sammanfattat kan det göra det både enklare och mer kostnadseffektivt att hantera din webbutik.
Enkelt att konfigurera Din plattform ansluts till Asendias logistiksystem och du kan enkelt skapa de etiketter du behöver. |
Ha full koll Asendia Connect ger dig full koll på din säljaktivitet och uppdaterar dig med notifikationer. |
Förenklar returer Du kan lägga till en returetikett direkt för att förenkla och göra det smidigt för dina kunder. |
Få tid över till annat med en hel rad av automatiserade funktioner med allt från spårningsnotifikationer till jämförelsepriser för fraktalternativ.
Automatisering sparar inte bara tid utan minskar också kostsamma fel. Med ShippyPro minskar du orderhanteringsfel med 88%.
Genom att hålla kunden uppdaterad genom automatiska notifikationer minskar du belastningen hos din kundtjänst. Att 82% av alla kunder vill ha aviseringar under hela leveransen talar sitt tydliga språk.
Många flervalsfunktioner ger dig total kontroll över orderläggning.
Papperslös datahantering och digitala rapporter hjälper dig att hålla koll på dina leveranser.
Snabbt och enkelt. Med standardiserade e-handelsplattformar krävs inga kostsamma investeringar och du kan vara redo att börja leverera på 30 minuter!
En förbättrad shoppingupplevelse gör det mer troligt att kunder återkommer. En smidig leverans- och spårningsupplevelse gör dem mer benägna att köpa igen. Nöjda kunder hjälper till att öka ditt rykte vilket leder till nya kunder.
84% av konsumenterna säger att de inte vill handla med ett varumärke igen om de har en dålig leveransupplevelse. 98% av kunderna säger att leveransen påverkar deras varumärkeslojalitet. (Convey)
Läs mer om våra digitala e-handelsverktyg här.
Vi bad Gorm Vogelius, affärsutvecklare för Asendia Danmark,
att dela med sig av sina insikter.
Fråga
Vilka typer av e-handlare har mest nytta av att använda Asendia Connect?
Svar
”De flesta e-handlare kan faktiskt dra nytta av att använda Asendia Connect. De sparar tid och pengar genom att använda ett system istället för flera TMS-system och nya företag kommer att kunna göra sig redo att skicka på några minuter.”
Fråga
Hur har branschen förändrats med tekniken?
Svar
Under de senaste åren har tekniska framsteg gjort det lättare än någonsin att nå dina kunder. Idag måste förberedelserna för leveranser ske snabbt, exakt och effektivt. Du uppnår detta med nya plug'n play-integrationer för webbutiker, marknadsplatser och finansiella system. Asendia Connect hjälper dig att bli automatiserad och organiserad utan krångel, och du kan köra de flesta processer via din smartphone.
Som e-handlare kan man ibland tycka att leveranser är både komplicerade och omständliga.
Med vår hjälp får du tid över till att fokusera på viktigare saker som att sälja, utveckla ditt varumärke och få din verksamhet att växa. Asendia Connect erbjuder en mängd f funktioner som sparar både tid och pengar och säkerställer att dina kunder får en leveransupplevelse utöver det vanliga, vilket i sin tur ger dig nöjda återkommande kunder.
© 2024 Asendia Management SAS
© 2024 Asendia Management SAS